Politica de retur

1. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare – persoane fizice

Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu persoanele juridice, precum şi pentru modificarea si completarea unor acte normative , „Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de 14 zile  calendaristice incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.” Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.

 Art. 14, Alin. 3 ,din aceeasi lege de mai sus, mentioneaza  : 

„Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.”

Aleo (www.aleo.ro) recomanda clientilor, pentru o desfasurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea integrala a ambalajului si accesoriilor cu care este insotit produsul. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (protectiile din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produsului respectiv, conform celor mai sus mentionate. 

Aleo (www.aleo.ro) va returna contravaloarea comenzii, inclusiv costurile de transport facturate, in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat, insa nu mai tarziu de 14 zile calendaristice din momentul solicitarii de retragere / renuntare / returnare.

Conform Art. 11 din O.U.G. 34/2014, „Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informeaza profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract”  folosind una din variantele mai jos prezentate :

  1. FORMULARUL DE RETUR se poate completa de aici
  2. orice alta declaratie neechivoca în care va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe e-mail, la adresa service@aleo.ro

2. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare – persoane juridice (operatori economici *)

Solicitarea de retur in cazul persoanelor juridice se va face pe mail, la adresa service@aleo.ro

Persoanele juridice au conditii speciale de retur, conform celor de mai jos:

  • perioada de 3 zile calendaristice de la data intrarii in posesie a produsului / produselor
  • minim 3 comenzi finalizate (si nereturnate) in prealabil celei pentru care se doreste returnarnarea, cu o valoare de minim 10.000 de lei
  • completarea formularului de retur in care se va mentiona motivul returnarii si contul IBAN (obligatoriu)
  • produsul returnat sa fie sigilat sau nefolosit* (*in cazul produselor fara sigiliu specific – de asemenea in astfel de cazuri se aplica si conditile de la PUNCTUL 3 din politica de retur)
  • produsele acceptate ca retur, se vor returna in termen de maxim 3 zile (calendaristice) de la confirmarea de retur

In cazul in care nu se respecta conditile mai sus mentionate, singura metoda prin care se poate accepta returnarea este cu o penalizare situata intre 10% si 30%. Decizia de acceptare se va transmite intr-un termen de maxim 72 de ore de la cererea de retur.

Returnarea baniilor se va face doar prin ordin de plata, indiferent de modalitatea de plata initiala, in maxim 30 de zile de la receptionarea returului.

* Orice operator economic inregistrat la ANAF in baza unui CUI/CIF cu exceptia organizatilor non-profit sau a asociatilor alcatuite din persoane fizice care nu au ca scop profitul (ex. asociatii de locatari).3. Produse fara drept de returnare

Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator – anumite produse de uz personal, care se folosesc pentru igiena / ingrijire corporala sau pentru alimentatie.

Aceste exceptii se aplica conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.4. Returnarea produselor cu defect de fabricatie

Produsele cu defect de fabricatie, declarate in termen de 2 zile de la receptionare se pot returna pe cheltuiala Aleo, in cazul in care clientul nu se poate deplasa la sediul firmei. Ele se pot inlocui in limita stocului disponibil sau se pot preda in regim normal de garantie. Retragerea din contract se poate face si ulterior predarii produsului in regim normal de garantie, in conditiile legale, in cazul persoanelor fizice, sau contractuale in cazul persoanelor juridice. 

In cazul in care se constata un defect de fabricatie, se va proceda la finalizarea procedurii de retur. In cazul in care se constata o nerespectare a conditiilor de garantie si automat o nerespectare a Art. 14, Alin. 3 din O.U.G. 34/2014, se va proceda la diminuarea valorii produsului pentru readucerea la starea acestuia din momentul livrarii.5. Returnarea produselor in afara prevederilor legale

Cererile de returnare ce depasec perioada de 14 zile calendaristice (persoane fizice) sau 3 zile calendaristice (persoane juridice) se vor trimite doar pe e-mail, la adresa service@aleo.ro Cererile vor fi analizate de catre departamentul avizat, iar termenul de raspuns este de 72 de ore. In cazul in care o cerere peste perioada de retur va fi acceptata, ea va contine automat o penalizare la valoarea produsului, situata intre 5% si 30%. Termenul de returnare al baniilor in aceste cazuri este de 30 de zile calendaristice.  Cererile de returnare ale produselor ce depasesc 30 de zile de la data achizitiei nu vor fi luate in considerare. 6. Date returnare

Retururile la comenzile online se pot face doar la adresa de mai jos:

SC TOPTOOLS SRL

Localitate Floresti, Ferma nr.9, Hala nr.18, Jud. Cluj

Telefon: 0371-787178, E-mail : info@rulotesiaccesorii.ro

Program de lucru : Luni – Vineri – 10:00 – 18:00